کد مطلب:233455 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:219

آل محمد وارث همه ی کمالات
«اتظنون أن ذلك یوجد فی غیر آل الرسول صلی الله علیه و آله؟»؛ گمان برده اند كه آن را در غیر خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله می توان یافت؟!

انسان های كامل و معصوم منحصرا آل محمد صلی الله علیه و آله اند. آیا مردم پنداشته اند این مقام و منزلت را در غیر آل رسول علیهم السلام می توان یافت؟ هرگز!

هر چه هست مربوط به این خاندان است. اگر صادقی هست، صادق آل محمد صلی الله علیه و آله است. اگر شكافنده ی راز و رمزهای دانش و حكمت هست،باقر آل محمد صلی الله علیه و آله است. اگر در پهنه ی آسمان حقیقت،خورشیدی می تابد آن شمس الشموس آل الله علی بن موسی علیه السلام است و اگر كرم و جودی هست، در وجود پر بركت محمد بن علی،جواد آل احمد است. اگر دست هدایتی مردمان را دستگیر باشد و رهنمون گردد، دست هادی آل علی است و اگر زمین روزی گلستان می شود و مدینه فاضله تحقق می یابد و قسط و عدالت گسترده می گردد به دست پر كفایت قائم آل محمد علیه السلام است و بس.

ائمه علیهم السلام همگی حامل حقیقت امامت هستند، لكن به اقتضای شرایط زمانی و مكانی،جلوه های مختلفی داشته و دارند: گاهی صبر و سكوت،زمانی صلح و سازش،قیام و مبارزه زمانی تشكیل حوزه ی تدریس، تربیت شاگردان و بیان احكام،گاهی تحمل زندان و حبس و...



[ صفحه 120]



حقیقت امامت یك چیز است و تنها هدف را تعقیب می كند و آن،چیزی جز هدایت مردم،نورانیت آنها و الهی كردن جامعه نیست. اما در هر عصری به مقتضای همان شرایط به شكلی جلوه گری می كند.